Recomandări și sfaturi tehnice IT privind ȘCOALA ONLINE și scenariul hibrid

4/5 - (4 votes)

Scoala online - scenariu hibrid

Anul școlar 2020-2021 a devenit o provocare în contextul scenariilor online și hibrid, care au șanse mari să fie adoptate în majoritatea școlilor din România. Scenariul hibrid înseamnă că jumătate dintre elevi merg două săptămâni la școală, iar cealaltă jumătate învață de acasă în acest timp și merg la școală abia în următoarele două săptămâni.

În acest an școlar atipic, iar atât cadrele didactice, cât și elevii și părinții, au foarte multe provocări:

  • mulți elevi din România nu au nici echipamente și nici internet pentru a se conecta la lecțiile online;
  • dotarea tehnică din majoritatea școlilor este precară, iar acestea nu pot face față în contextul actual al “educației digitalizate forțate“;
  • profesorii au nevoie să fie auziți cât mai clar, fără zgomote de fundal deranjante, pentru a putea menține atenția elevilor. O oră neîntreruptă de probleme tehnice este mai puțin obositoare pentru elevi.

Tehnologia, într-adevăr, poate să ajute substanțial în acest caz. Însă, este absolut necesară alegerea soluției optime, în funcție de nevoile școlii și respectiv ale elevilor și profesorilor. Pentru a avea posibilitatea să alegeți ceea ce este potrivit, expunem aici câteva puncte importante și recomandări tehnice:

  1. Tabletă sau Laptop?

    – Sunt diferite discuții despre ce ar putea fi cel mai potrivit în acest caz, mai ales din punct de vedere al costurilor de investiție pentru echipamentele IT, din partea părinților. Tableta este o variantă de investiție mai mică (o tabletă cu modul Sim Date se poate achiziționa începând de la 500 lei), însă pe o tabletă se poate învăța foarte greu, fiind dificil pentru elev să-și editeze temele. De aceea, recomandăm utilizarea laptopului de către elevi.
    – Noi, la One-IT, am atras susținere din partea marilor branduri partenere, pentru achiziția rapidă, la prețuri speciale de echipamente și soluții IT performante pentru educație. De exemplu, avem Laptop cu licență Windows 10 Pro, începând de la 1299 Lei (TVA inclus) – vedeți aici.

  2. Cum se face transmisia lecției online?

    – Prin intermediul unei platforme online (Zoom, Google Classroom/Meet, Webex/Cisco) profesorul vorbește iar elevul îl urmărește pe un Laptop sau tabletă.
    Aici provocarea vine din faptul că o cameră web ieftină, sau o cameră de supraveghere, nu pot asigura o calitate bună pentru transmisia online. În acest caz, noi recomandăm camere web profesionale de minim 2 Mp și înregistrare video HD 1080p cu focalizare automată (de exemplu: Logitech, Poly, Epson) sau soluții de videoconferință dedicate, care au: zoom, autofocus, microfon full duplex omni-direcțional, iar unele au chiar și urmărirea activă a vorbitorului (Yealink, Poly, Logitech) – puteți vizualiza acest scenariu aici (video), iar echipamentul potrivit este Poly Studio 7200-85830-101.
    Iar ca și cameră de documente cea potrivită este cea de la EPSON: Camera de documente portabila Epson ELPDC07
    Sunetul este important ca să fie clar, fără zgomote de fundal, iar în acest sens dacă nu se folosește „urmărirea activă a vorbitorului” sugerăm folosirea Microfoanelor de tip Lavalieră Wireless.

  3. Infrastructura WiFi a școlii este pregătită?

    –  Pentru o transmitere de date obișnuită, sau pentru fluxuri puține de transmisie video online, este posibil să reziste infrastructura existentă; însă, dacă fiecare profesor din fiecare clasă transmite online, atunci volumul de date crește și echipamentele entry nu rezistă, se va bloca internetul și orele online nu se vor mai putea desfășura, prin urmare sunt necesare echipamente care rezistă unui trafic mare de date.
    Atât AP-urile, cât și Gateway-ul/router-ul principal trebuie să fie dimensionate corespunzător situației și să fie din clase superioare (de exemplu: Cisco, Ubiquiti, Ruckus etc – vedeți aici câteva oferte) – pentru optimizarea rețelei WiFi în școală puteți vizualiza acest articol dedicat.

  4. Folosirea de echipamente de tip Videoproiector sau Tablă interactivă pentru o predare eficientă

    –  Acestea trebuie să poată fi integrate nativ cu soluțiile de învățământ la distanță, prin următoarele aplicații: Zoom, Google Meet, Microsoft Teams și orice altă aplicație de învățământ la distanță sau videoconferință, sprijinind modul de predare interactiv. Este important să se țină cont de jumătatea clasei care este online și de cum interacționează profesorul cu aceștia. În acest sens, recomandăm folosirea în plus a unui ecran mare (monitor sau TV), pe care să fie vizibili cei conectați online. – câteva modele de tabele interactive găsiți aici.

  5. Securitatea datelor, navigare sigură pe web și protecție contra viruși / ransomware   

    A. Trebuie să ne gândim și la securitatea IT, pentru că o să fie sute de mii de device-uri, care se vor conecta la internet, iar datele copiilor și ale profesorilor trebuie să fie în siguranță.
    În scenariul în care un laptop va fi folosit de mai mulți profesori și lecțiile vor fi transferate pe STICK USB, este absolut necesară folosirea unui antivirus licențiat pentru protecția de viruși și ransomware – vedeți aici soluții de protecție antivirus.

    B. Traficul pe internet este recomandat să fie restricționat și filtrat pe anumite site-uri cu conținut care nu este pentru copii. Sunt șanse foarte mari ca în pause sau chiar în timpul orelor să fie încercări de accesare a diverse site-uri: jocuri online sau de adulți – toate aceste încercări se pot bloca din Firewall. Asemenea dispozitive găsiți aici.

    Pe lângă aceste puncte prezentate, mai este foarte importantă folosirea platformelor dedicate de predare online – Resursele aici pot fi: Adservio și Google Classroom – pentru activarea Google Classroom urmăriți acest articol dedicat.

Recomandări privind echipamentele potrivite puteți găsi pe această pagină dedicată: Promoții Școala Online.

.

Dacă doriți anumite echipamente pe care nu le avem cuprinse în ofertă, sau doriți să solicitați preț special pentru un anumit produs, puteți face o cerere aici: Pret Special

.

Video de prezentare Poly Studio – soluție utilă de videoconferință pentru predarea online sau hibrid:

Sursa foto: shangarey / Adobe Stock

Etichete: , , ,

2 thoughts on “Recomandări și sfaturi tehnice IT privind ȘCOALA ONLINE și scenariul hibrid

  1. Viorelia Nistor - 11 septembrie 2020 at 20:15

    Ciudata treaba aceasta cu predatul HIBRID!
    Cum credeti ca un profesor poate sa predea si in sala de clasa si catre cei care stau pe online??

  2. One-IT - 1 octombrie 2020 at 21:21

    Noi credem ca ar trebui sa fie si un asistent al profesorului care sa se ocupe de partea online, daca este numai profesorul recomandam folosirea în plus a unui ecran mare (monitor sau TV), pe care să fie vizibili cei conectați online.

Leave a Reply

    • 1

    • 2

    1/2

    Cerere PREȚ SPECIAL


    This site is protected by reCAPTCHA and Google Privacy Policy and ToS apply.