Cum securizezi munca la distanță în cinci pași eficienți
Securitatea digitală a companiei continuă să fie o prioritate în 2022. De ce? Pentru că odată cu implementarea muncii la distanță, există numeroase vulnerabilități care sunt exploatate la maxim de atacatorii cibernetici.
Ce descoperi în acest articol:
✅ 5 recomandări pentru securizarea muncii la distanță
✅ Sfaturi legate de amenințările cibernetice ce vizează companiile
✅ Date relevante din cadrul raportului 2022 State Of Remote Work
În acest an, principala tendință care domină piața muncii este lucrul de tip hibrid, un mix între munca de la birou și cea de la distanță. Angajații care lucrează de la distanță sunt susceptibili atacurilor digitale, iar atunci când nu dispun de cunoștințe, echipamente și soluții de securitate dedicate, îți pot supune afacerea unor pierderi majore.
Pentru a face față tuturor amenințărilor cibernetice, iată 5 recomandări pentru a-ți securiza munca la distanță – pentru angajatori:
1. Securizează comunicarea de date în munca la distanță printr-un VPN dedicat ( rețea virtuală privată)
Pentru munca la distanță, este recomandat ca angajații să utilizeze echipamentele IT și software-urile furnizate de companie, iar conexiunea la rețeaua acesteia să se facă prin VPN. Conexiunea prin VPN este indicată deoarece aduce un grad mare de securitate, criptând traficul care intră în rețeaua de internet (pentru ca surse exterioare să nu poată vedea ceea ce faci pe internet) și blocând accesul traficului malițios.
Pentru ca angajații să știe cum să utilizeze echipamentele IT în condiții de siguranță, trebuie instruiți în acest sens. Iar în cazul în care un dispozitiv este pierdut sau furat, este nevoie ca firma să implementeze anumite proceduri pentru dezactivarea de la distanță a accesului pe acel dispozitiv.
Află de ce este VPN-ul important pentru securitatea oricărei companii. ▶️ Ai 6 motive să folosești un VPN în afacerea ta
➡️ Consultă AICI un Checklist obligatoriu de respectat pentru orice companie în privința securității cibernetice [Sfaturi de la Sophos].
2. Stabilește cum accesează angajații datele companiei, atunci când lucrează de la distanță
În cazul telemuncii, este nevoie de o procedură clară privind accesarea resurselor și a datelor companiei, – de exemplu, cine are acces la fișierele comune și cum le accesează. În cazul unor incidente de securitate, trebuie stabilite proceduri în acest sens (de ex.: se contactează o firmă specializată de IT, pentru o analiză și pași de urmat ca răspuns la incidentul de securitate apărut).
Pot exista situații în care angajatul accesează un folder comun din cadrul unei rețele vulnerabile, care poate pune în pericol datele companiei. De aceea, recomandăm evitarea muncii pe dispozitivele personale ale angajaților (dacă acestea nu au instalate soluții de securitate IT).
3. Fă un update periodic la Windows și la aplicațiile utilizate
Update-urile constante scad riscul de compromitere a echipamentelor IT, asigură protecție și suport tehnic, fiind la zi cu cele mai noi riscuri cibernetice apărute în spațiul digital.
ℹ Bitdefender a anticipat în 2021 într-un raport global faptul că atacurile cibernetice care au țintit companiile vor fi din ce în ce mai dese și mai agresive. Această tendință se păstrează și în 2022.
4. Protejează comunicarea online prin software-uri securizate de videoconferință, chat sau cloud
Se recomandă comunicarea și colaborarea cu angajații prin echipamente IT performante și software-uri securizate, astfel încât informațiile și datele care circulă între angajați să nu fie accesate de infractorii cibernetici.
Se pot utiliza soluții IT dedicate, precum:
➡️ Microsoft Teams – platformă de comunicare pentru chat, conferință audio-video, editare și partajare de fișiere în timp real prin aplicații cunoscute (Word, PowerPoint, Excel).
➡️ Cisco Webex Meetings- platformă pentru participarea la videoconferințe private și securizate
➡️ Yealink Meeting – platformă integrată de videoconferință bazată pe cloud etc.
5. Educă angajații cu privire la amenințările de securitate la care pot fi expuși în online
Alocă-ți timp pentru a le oferi informații despre cum pot depista și contracara anumite atacuri cibernetice (ransomware, malware, troieni, phishing etc.).
Iată câteva sfaturi pentru a nu fi victima e-mailurilor de tip phishing, una dintre metodele cele mai eficiente de furt de informații confidențiale:
✅ Fă un update constant la softurile PC-ului, inclusiv sistemul de operare.
✅ Fii atent dacă primești mesaje prin care ți se solicită date sensibile (date despre contul bancar, parole etc.). În mod normal, acest tip de informații nu ți se cer prin e-mail.
✅ Citește conținutul e-mailului și verifică eventuale greșeli de exprimare.
✅ Compară adresa expeditorului cu cea din corespondențele anterioare sau verifică dacă este adresa oficială a instituției sau companiei în numele căreia este primit e-mailul.
✅ Nu răspunde la mesajele dubioase. În schimb, dacă este cazul, poți transmite instituției de la care așteptai o comunicare (pe e-mailul oficial și nu pe cel primit).
✅ Nu deschide linkuri și nu descărca atașamente suspecte.
Pentru sfaturi suplimentare legate de amenințările de securitate care apar la tot pasul, vezi cum te protejezi de atacurile de tip phishing, de fraudele online sau de accesul neautorizat al camerei web sau microfonului într-o videoconferință.
Deoarece tema principală este munca de la distanță, iată câteva date relevante oferite de Buffer în cadrul raportului 2022 State Of Remote Work ➡️ ce analizează schimburile și evoluția remote work în 2022, împreună cu beneficiile și luptele pe care le aduce.
Securitatea companiei este o responsabilitate comună care necesită atenție, implicare și seriozitate de ambele părți. Într-o perioadă dificil de gestionat pentru angajator și angajat, comunicarea deschisă și înțelegerea sunt doi factori care sudează relația dintre tine și angajatul tău.
Pentru detalii suplimentare despre soluțiile IT de securitate dedicate muncii la distanță, completează formularul de solicitare, iar echipa noastră te va contacta:
- SEO poisoning: pericolul invizibil din rezultatele motoarelor de căutare - 18 noiembrie 2024
- Microsoft 365 Copilot, acum disponibil în limba română - 14 noiembrie 2024
- Pericolele nevăzute ale dispozitivelor smart: sfaturi esențiale de securitate împotriva hackerilor - 5 noiembrie 2024