Cum să alegi cel mai bun software CRM pentru afacerea ta IMM

5/5 - (1 vote)

CRM

Software-ul de gestionare a relațiilor cu clienții (CRM) ajută afacerile să crească vânzările, să stimuleze dezvoltarea și să ofere experiențe excepționale clienților. Există multe platforme CRM pe piață, fiecare având propriul set de caracteristici și beneficii. Pentru a-ți face  căutarea mai ușoară, am creat un ghid al celor mai bune CRM-uri pentru IMM-uri disponibile astăzi, pe care îl poți găsi mai jos.

Aruncă o privire mai atentă la alegerile noastre de top, astfel încât să poți găsi softul CRM ideal pentru afacerea ta.

Cele mai bune aplicații CRM pentru IMM-uri

  • Zoho CRM: Cel mai bun pentru startup-uri
  • HubSpot: Cel mai bun pentru startup-uri în expansiune
  • Salesforce: Cea mai cuprinzătoare platformă de gestionare a relațiilor cu clienții (CRM)
  • Pipedrive: Cel mai bun CRM pentru IMM-uri pentru managementul vânzărilor și simplitate
  • Monday sales CRM: Cel mai bun pentru echipe
  • FreshSales: Cel mai bun pentru gestionarea lead-urilor
  • Agile CRM: Cel mai bun pentru automatizarea marketingului
  • Apptivo: Cel mai bun pentru pâlnia de vânzări
  • Salesmate: Cel mai bun pentru urmărirea vânzărilor
  • Nimble CRM: Cel mai bun pentru integrarea cu rețelele sociale

*după o analiză FORBES 2024

Beneficiile utilizării unui CRM

Care CRM este potrivit în business-ul tău? –  află comparația pentru tine: Pret Special

În primul rând, un software CRM (Customer Relationship Management) funcționează ca un hub central pentru informațiile despre clienți, asigurând accesul tuturor departamentelor la aceste date. De asemenea, urmărește vânzările, organizează datele analitice și facilitează colaborarea între diferite echipe.

Utilizarea unui CRM centralizează astfel informațiile despre clienți, făcându-le accesibile tuturor departamentelor. Urmărește vânzările, organizează datele analitice și facilitează colaborarea echipelor. Automatizează sarcinile repetitive, economisind timp și reducând erorile. De asemenea, CRM-urile îmbunătățesc serviciul pentru clienți prin acces rapid la istoricul interacțiunilor și preferințele acestora, oferind soluții personalizate. Astfel, CRM-urile contribuie la eficiența operațională și la creșterea satisfacției și loialității clienților, având un impact semnificativ asupra succesului afacerii.

Cum să alegi un serviciu CRM pentru IMM-uri

Rentabilitatea investiției din selectarea celui mai bun software CRM poate fi uriașă. Cu toate acestea, cu atât de multe platforme CRM pe piață, căutarea poate fi copleșitoare. Pentru a combate oboseala decizională, urmează acești pași simpli pentru a găsi cel mai bun CRM pentru afacerea ta.

Pasul 1: Cunoaște-ți prioritățile și obiectivele

Este important să știi de la început de ce dorești un sistem CRM. Acesta îți poate fi de ajutor pentru afacere doar dacă îți stabilești obiective clare. Pentru a clarifica aceste obiective, începe cu un audit de afaceri sau o analiză de nevoi. Revizuiește rapoartele anuale de performanță ale afacerii pentru a găsi zonele care necesită îmbunătățiri și identifică obiectivele cheie cu repere temporale. Obiectivele afacerii pot varia de la extinderea liniilor de produse la creșterea veniturilor sau îmbunătățirea serviciului pentru clienți. După ce ai stabilit obiectivele de business, evaluează cum te-ar putea ajuta implementarea unui astfel de sistem în atingerea lor.

Pasul 2: Identifică nevoile membrilor echipei

Este important să identifici exact cine va folosi sistemul CRM și de ce. Departamentele de vânzări și marketing sunt de obicei utilizatorii principali ai softului CRM. Cu toate acestea, fiecare departament ar trebui să aibă un cuvânt de spus în procesul de luare a deciziilor pentru ca sistemul să funcționeze perfect. Întreabă fiecare membru al echipei care sunt nevoile lor și cum cred că software-ul i-ar putea ajuta să-și îndeplinească sarcinile de lucru.

Pasul 3: Determină caracteristicile importante

Volumul mare de caracteristici și instrumente CRM poate fi copleșitor. Ia controlul situației făcând o listă cu ceea ce cauți înainte de a începe căutarea. Pentru claritate, creează o listă cu caracteristici „indispensabile” pentru a restrânge opțiunile. Compilează informațiile adunate de la membrii echipei, împreună cu obiectivele de afaceri și reperele temporale pentru a crea lista. De exemplu, dacă folosești CRM-ul pentru marketing, atunci automatizarea activităților departamentului de marketing, urmărirea lead-urilor și analiza datelor ar putea fi pe lista ta de caracteristici indispensabile.

Indiferent de scopul pentru care dorești să îl utilizezi, asigură-te că securitatea robustă a datelor și caracteristicile de suport pentru clienți sunt trecute pe listă. Caracteristicile necesare de securitate software includ autentificarea în doi factori, criptarea și permisiuni avansate pentru utilizatori. Caracteristicile legate de suport pentru clienți, cum ar fi chat-ul live și suportul telefonic, vor fi esențiale atunci când apar întrebări sau probleme în timpul utilizării.

Pasul 4: Ia în considerare diferitele tipuri de CRM

Deși toate sistemele CRM ar trebui să te ajute să dezvolți relații mai bune cu baza ta de clienți (de unde și numele), nu există un sistem unic potrivit pentru toți. Soluțiile CRM pot varia considerabil în funcție de caracteristicile pe care se concentrează. Cele trei tipuri majore de CRM sunt:

  • Colaborativ: Scopul principal al CRM-ului colaborativ este să ofere o experiență fără întreruperi pentru clienți prin diferitele departamente ale unei companii. Acest tip de CRM de colaborare este ideal pentru companii mari unde echipele de marketing, vânzări și suport pentru clienți sunt deconectate și au nevoie de ajutor pentru a partaja informații despre clienți în timp real.
  • Operațional: CRM-ul operațional eficientizează procesul de relații cu clienții. Este cel mai bun dintre cele trei, fiind o soluție completă. CRM-urile operaționale utilizează de obicei trei caracteristici de automatizare: automatizarea vânzărilor, automatizarea marketingului și automatizarea serviciilor. Răspunsurile automate ajută la ghidarea călătoriei clientului de la prima interacțiune pe site-ul tău până la finalizarea vânzării.
  • Analitic: Platformele digitale facilitează colectarea de mari cantități de date despre clienți. Acele date sunt irosite dacă nu ai un mod de a le analiza. CRM-ul analitic analizează datele clienților tăi, oferind o perspectivă profundă asupra comportamentului de cumpărare și a tendințelor de achiziție. Antreprenorii pot folosi aceste perspective pentru a crea campanii de marketing mai inteligente și pentru a îmbunătăți serviciul pentru clienți.

Pasul 5: Creează un buget

Costul unui soft CRM variază mult în funcție de complexitate, numărul de utilizatori, caracteristici, baza de abonament și altele. Unele companii oferă versiuni gratuite ale software-ului lor, însă caracteristicile, numărul de utilizatori și capacitatea de stocare sunt extrem de limitate.

Un alt mod de a reduce numărul mare de posibilități și să ajungi la o variantă de CRM potrivită în afacerea ta este să stabilești de la început un buget dedicat. Acest lucru îți va oferi un plafon clar și va elimina opțiunile care se află în afara bugetului stabilit.

Pasul 6: Cercetează platformele CRM de top

După ce căutarea ta s-a redus la câteva opțiuni, începe să le cercetezi. Există câteva lucruri cheie pe care le poți folosi pentru a determina dacă o platformă va fi potrivită pentru nevoile afacerii tale.

  • Recenzii ale utilizatorilor: Fă-ți timp să citești recenziile utilizatorilor despre softul potențial din lista ta. Acordă atenție la avantajele și dezavantajele menționate în aceste recenzii. Acest lucru îți va oferi o versiune mai onestă a software-ului decât site-ul companiei.
  • Feedback direct: Întreabă colegii și alți antreprenori despre sistemul pe care îl utilizează. Sunt mulțumiți de el? De ce sau de ce nu? L-ar recomanda pentru cineva din industria ta?
  • Publicații de specialitate: Revistele și site-urile web de specialitate sunt întotdeauna o sursă bună de informații despre toate lucrurile care țin de domeniul în care activezi. Alocă câteva ore pentru a cerceta mențiunile software-ului CRM în diverse publicații de specialitate.
  • Comparații independente de software: Există multe site-uri web de încredere neafiliate cu companii de software care punctează, compară și contrastează produsele/softurile pentru consumatori. Sunt mai multe site-uri ce publică diverse comparatii detaliate ale celor mai bune CRM-uri pentru IMM-uri și în care poți găsi comparații pentru softurile dorite.

 

Pentru identificarea soluției potrivite CRM în business-ul tău – fă o cerere pe acest formular: Pret Special

Odată ce ai redus căutarea la un singur furnizor de software, testează-l pentru a te asigura că funcționează pentru compania ta. Majoritatea furnizorilor de CRM oferă o perioadă de probă gratuită (DEMO) cu toate caracteristicile softului. Profită de acest lucru pentru a te asigura că acest software îndeplinește cerințele și așteptările afacerii tale.

Vezi si videoul „Cum crești productivitatea cu softurile de tip ERP și CRM?” | TECHtime by One-IT:

Sursa informațiilor legate de cele mai bune CRM-uri pentru IMM: https://www.forbes.com/advisor/business/software/best-crm-small-business/

Etichete: , , , , , ,

Leave a Reply

    • 1

    • 2

    1/2

    Formular SOLICITARE


    This site is protected by reCAPTCHA and Google Privacy Policy and ToS apply.