Cum crești productivitatea în afacere cu softurile ERP și CRM
Obține productivitate sporită în companie cu softurile ERP și CRM. Află ce activități optimizează fiecare, cum îmbunătățesc procesele din firmă și relația cu clienții dacă sunt implementate corect în infrastructura IT existentă.
Pentru a crește productivitatea trebuie să ai stabilit clar obiectivul pentru care vei folosi un software de productivitate. Uneori este suficient să alegi doar un CRP sau un ERP, iar alteori sunt necesare ambele. Cele două te ajută să îți eficientizezi operațiunile zilnice din firmă, să crești productivitatea și veniturile.
One-IT, în calitate de furnizor și integrator de echipamente și soluții IT, oferă soluții ERP și CRM de ultimă generație, prin care eficientizezi și optimizezi întreaga activitate a companiei.
Ce este un ERP?
Aplicațiile ERP (Enterprise Resource Planning) sunt sisteme software destinate gestionării tuturor proceselor dintr-o afacere pe o platformă unică, fie că e vorba de producție, aprovizionare, gestiune stocuri, contabilitate, partea de vânzări și managementul contractelor cu furnizorii etc. Altfel spus, scopul unui sistem ERP este a automatiza operațiunile zilnice și de a centraliza informații despre acestea, având focusul pe întregul business.
Ce oferă o aplicație ERP
✅ Organizează și optimizează procesele de lucru într-o singură platformă și ajută la obținerea unei imagini de ansamblu în orice moment a tuturor operațiunilor desfășurate în firmă;
✅ Generează rapoarte complexe, personalizate și complete ale activității pe: produse/servicii, vânzări, profit, cantități etc.;
✅ Oferă siguranță și control, salvând datele în timp real și păstrându-le în siguranță;
✅ Oferă analize și rapoarte financiare și contabile utile, actualizând în timp real informațiile financiare ale colaboratorilor sau partenerilor;
✅ Este intuitiv, cu interfață ce poate fi învățată rapid și flexibil în privința adăugării de noi funcționalități de care are nevoie afacerea.
Pentru detalii despre soluțiile software ERP și cereri speciale de preț, completează formularul de solicitare, iar echipa noastră te va contacta pentru informațiile dorite în cel mai scurt timp:
Ce este un CRM?
Dacă ne referim la aplicațiile CRM (Customer Relationship Management), aceste sisteme software sunt instrumente puternice de management al relațiilor cu clienții, ce gestionează activitățile și organizarea interacțiunilor cu clienții (vechi, actuali și potențiali) de la stadiul de prospectare și până la încheierea vânzării.
Scopul acestor softuri este de a îmbunătăți serviciile dedicate și de a crește nivelul de satisfacției și implicit de fidelizare a clienților.
CRM-ul este esențial pentru echipa de vânzări deoarece conține proceduri, procese și strategii specifice departamentelor de vânzări, marketing și suport clienți. Pe scurt, echipa de marketing colectează, verifică și transmite liste de potențiali clienți către departamentul de vânzări. Ulterior, echipa de vânzări transformă potențialii în oportunități și trimițând oferte. Odată ce aceștia devin clienți, echipa de suport intervine pentru soluționarea solicitărilor apărute.
Ce oferă o aplicație CRM
✅ Integrează și centralizează datele despre clienți și întregul proces de vânzare (de la lead, interacțiunea cu clienții și întregul procesul de vânzare)
✅ Oferă informații precise legate de clienți și este util în rezolvarea situațiilor întâmpinate de clienți (pentru departamentul suport clienți)
✅ Dispune de funcționalități diverse care ajută la generarea de vânzări mai mari prin strategii mai targetate de menținere și fidelizare a clienților
✅ Oferă analize asupra comportamentului de cumpărare al clienților și al lead-urilor până la încheierea contratului de colaborare
Pentru detalii despre soluțiile software de tip CRM și cereri speciale de preț, completează formularul de solicitare, iar echipa noastră te va contacta pentru informațiile dorite în cel mai scurt timp:
Care este diferența dintre CRM și ERP?
În primul rând, cele două softuri de productivitate au un scop comun: eficientizarea proceselor de business, dezvoltarea continuă a afacerii și profitabilitatea. Cu toate acestea, ele funcționează diferit.
ERP este un software back-office ce gestionează procesele interne ale companiei, iar CRM-ul este un software front-office se concentrează strict pe relația cu clienții și activității de vânzări.
Aplicațiile ERP optimizează costurile cu resursele materiale, umane și de timp, iar aplicațiile CRM ajută la maximizarea veniturilor. În plus, ERP-ul facilitează colaborarea dintre departamentele din firmă, pe când CRM-ul este conceput pentru a ajuta în special vânzările, marketingul și suportul clienților.
Este important de reținut faptul că niciunul dintre cele două aplicații nu pot fi înlocuite de celălalt, cu toate că ERP-ul poate îngloba datele oferite de CRM, însă CRM nu poate îngloba informațiile ERP.
De ce ai nevoie în firma ta – CRM sau ERP?
Un sistem ERP se referă la planificarea resurselor întreprinderii și gestionează back-end-ul operațiunilor de business, în timp ce un sistem CRM este concentrat pe managementul relațiilor cu clienții și urmărește să atragă mai mulți clienți pentru a crește vânzările.
Dacă îți dorești să ai o situație de ansamblu asupra fiecărei activități din firmă sau să reduci costurile ori să identifici anumite oportunități de business, un software ERP este potrivit. Dacă obiectivul tău este să crești rata de retenție a clienților sau să creezi noi tactici de marketing pe baza comportamentului clienților, CRM-ul îți poate fi de ajutor.
Nu uita că un ERP poate integra un CRM, dar nu este valabil și vice-versa.
Cele două softuri se regăsesc la criteriile de intensitate digitală DESI în cadrul programului Digitalizare IMM, care sporesc șansele IMM-urilor să obțină fonduri de până la 100.000 de euro prin acest program de finanțare nerambursabilă. Detalii despre >> DIGITALIZARE IMM și despre cum să respecți cel puțin 6 criterii de intensitate digitale.
Indiferent de software-ul de productivitate pe care îl vei alege, acordă o atenție sporită funcționalităților pe care le are, dar și a celor pe care le poți personaliza sau adăuga în timp, pentru a-ți permite să te dezvolți și să îți atingi obiectivele pe termen lung.
- SEO poisoning: pericolul invizibil din rezultatele motoarelor de căutare - 18 noiembrie 2024
- Microsoft 365 Copilot, acum disponibil în limba română - 14 noiembrie 2024
- Pericolele nevăzute ale dispozitivelor smart: sfaturi esențiale de securitate împotriva hackerilor - 5 noiembrie 2024