Specificații recomandate pentru echipamente IT și softuri de digitalizare în programul PNRAS pentru școli

4.3/5 - (3 votes)

PNRAS

Pentru reducerea ratei de abandon școlar în România, guvernul a demarat Programul PNRAS prin care se dorește combaterea acestui fenomen complex, venind în sprijinul școlilor românești cu granturi finanțate prin PNRR, între 70.000 – 198.900 de euro fără TVA.

Digitalizarea este o componentă importantă și în cadrul acestui program, motiv pentru care cheltuielile eligibile de digitalizare (categoria 3 de cheltuieli) reprezintă între 20- 25% din valoarea totală a grantului.

Ministerul Educației, în colaborare cu Banca Mondială, a realizat și publicat în octombrie 2022 Ghidul beneficiarului – Schema de granturi PNRAS (inclusiv anexele).

One-IT oferă echipamente IT și software-uri eficiente pentru digitalizarea procesului educațional și utilizarea celor mai potrivite resurse digitale, venind în sprijinul unităților de învățământ înscrise în programul PNRAS.

Pentru a vedea ce vi se potrivește în procesul de echipare a unității dumneavoastră de învățământ cu echipamente și softuri IT eligibile prin programul PNRAS și pentru OFERTE ȘCOLI, completați formularul de mai jos, iar echipa noastră vă va contacta în cel mai scurt timp.

work

➡️ Conform comunicatului Ministerului Educației, în cadrul primei runde a Schemei de Granturi Programul Național Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS), au fost semnate 1.409 contracte de finanțare cu unitățile de învățământ ale căror proiecte au fost admise.

Suma totală contractată a fost de 962,032,795.32 lei (fără TVA).

Cheltuieli de digitalizare eligibile SG-PNRAS (regăsite în ghidul beneficiarului – Anexa 08 – Tipuri de cheltuieli eligibile SG-PNRAS):

ECHIPAMENTE ȘI SOFTWARE (minim 20% – maxim 20% din valoarea totală a grantului)
Cheltuieli pentru echipamente și software pentru dotarea claselor inteligente și a altor spații educaționale (de exemplu table interactive, stații mobile pentru încărcare inteligentă, tablete/chromebooks, routere wireless, multifuncționale, imprimante, computere, laptopuri, camere video, software aferent etc.) și alte produse/echipamente necesare realizării activităților proiectului. Taxe abonament subscripții. Servicii internet, taxe sau abonamente la platforme educaționale sau pentru managementul școlarității, subscripții pentru resurse educaționale si publicații ONLINE etc.

Standardele echipamentelor și softurilor IT menționate în ORDIN pentru aprobarea standardelor de echipare a unităților de învățământ preuniversitar cu echipamente tehnologice

(MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 336/6.IV.2022)

Pentru a veni în sprijinul beneficiarilor, s-au stabilit standardele echipamentelor tehnologice  și ale softurilor dedicate, alături de specificațiile minimale ale acestora, în vederea asigurării calității activității educaționale digitale/virtuale.

I. Standarde de echipare a unui laborator de informatică II. Standarde de echipare a unei săli de clasă III. Standarde pentru echiparea unităților de învățământ în vederea organizării și desfășurării evaluărilor standardizate
1. * Display interactiv (tablă interactivă)
Diagonala: minimum 65”, unghi vizibilitate 178 de grade;
Tip Display: 4k UHD, Anti Glare, luminozitate minimum 350 cd;
Touchscreen în 20 de puncte cu cel puțin 2 stylus incluse;
Funcții: browser, prezentare wireless de pe orice dispozitiv, capturi de ecran adnotate;
Boxe integrate;
Sistem de operare preinstalat, cel mult o versiune în urmă față de ultima lansată, cu suport tehnic oferit de producător pentru o perioadă de cel puțin 4 ani, respectiv un ciclu de învățământ, care să asigure compatibilitatea cu sistemele de operare existente/utilizate în unitatea de învățământ.
2. Suport pentru display interactiv
— de tip fix sau mobil.
3. Sistem Desktop + Monitor/Sistem AII-In-One/Laptop —
pentru fiecare elev + cadru didactic
Sistem Desktop + Monitor
Procesor: cel mult o generație în urmă față de ultima lansată de producător, scor de minimum 10.000 de puncte pe site-ul cpubenchmark.net;
Memorie RAM: minimum 16 GB, DDR4;
Monitor: FHD, IPS, 27”;
Stocare: SSD minimum 512 GB;
Porturi: VGA, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, RJ-45, audio pentru sistem 5.1, HDMI;
Periferice: tastatură și mouse;
Sistem de operare: în funcție de necesarul de licențiere al unității de învățământ.
Sistem AII-In-One
Procesor: cel mult o generație în urmă față de ultima lansată de producător, scor de minimum 5.500 de puncte pe site-ul cpubenchmark.net.;
Display: FHD, 24”, 1.920 x 1.080 pixeli, Anti-Glare;
Webcam: integrat, rezoluție 1.280 x 720 pixeli;
Microfon: integrat;
Memorie RAM: minimum 8 GB, DDR4;
Stocare: SSD 250 GB;
Sunet: boxe încorporate;
Porturi: HDMI, RJ-45, USB 2.0, USB 3.0;
Conectivitate: wireless 802.11 ac, LAN 10/100/1.000, bluetooth 5;
Periferice: tastatură + mouse;
Sistem de operare: în funcție de necesarul de licențiere al unității de învățământ.
Laptop
Procesor: cel mult o generație în urmă față de ultima lansată de producător, scor de minimum 5.000 de puncte pe site-ul cpubenchmark.net;
Display: minimum 14”;
Memorie RAM: minimum 8 GB, DDR4;
Stocare: tip SSD minimum 256 GB;
Conectivitate: wireless 802.11 ac, bluetooth 5;
Webcam integrat, rezoluție 1.280 x 720 p
Porturi: HDMI, USB 3.0, audio jack combo;
Greutate: mai mică de 2 kg;
Sistem de operare: în funcție de necesarul de licențiere al unității de învățământ.
4. Sistem sunet
Putere RMS (W): 80;
Amplificare: integrată;
Conectivitate Bluetooth 4.1;
Conectivitate Jack 3.5 mm și/sau RCA.
5. Multifuncțională
Imprimare, copiere, scanare;
Viteza de imprimare: minimum 12 ppm;
Volum lunar recomandat: 3.000 de pagini;
Duplex imprimare și scanare.
6. Cameră videoconferință
Sunet: difuzor integrat, full duplex cu anulare zgomot și ecou;
Codare H.264;
Alte funcționalități: telecomandă, pan, tilt, zoom, volume +-, audio mute, răspuns/închis.
7. Router Wi Fi
Procesor: 1 GHz;
Porturi LAN: 4 x LAN;
Porturi WAN: 1 x WAN;
Porturi LAN/WAN: 10/100/1.000 Mbps;
Standarde: 802.11 a/b/g/n/ac/ax;
Dual band, 4×4 MU-MIMO.
8. Scaner documente, portabil
Aplatizare automată;
OCR, scanare duplex;
Rezoluție (lpi): minimum 5.080;
Corectarea înclinării;
Înregistrare video.
9. Microfon ambiental
Destinat pentru videoconferință, răspuns frecvență: 20 Hz— 20 kHz sau superioară.
1. * Display interactiv (tablă interactivă)
Diagonala: minimum 85”, unghi vizibilitate 178 de grade;
Tip Display: 4k UHD, Anti Glare, luminozitate minimum 350 cd;
Touchscreen în 20 de puncte cu cel puțin 2 stylus incluse;
Funcții: browser, prezentare wireless de pe orice dispozitiv, capturi de ecran adnotate;
Boxe integrate;
Sistem de operare preinstalat, cel mult o versiune în urmă față de ultima lansată, cu suport tehnic oferit de producător pentru o perioadă de cel puțin 4 ani, respectiv un ciclu de învățământ, care să asigure compatibilitatea cu sistemele de operare existente/utilizate în unitatea de învățământ.
2. Suport pentru display interactiv
— de tip fix sau mobil.
3. Laptop/Sistem AII-ln-One
Laptop
Procesor: cel mult o generație în urmă față de ultima lansată de producător, scor de minimum 5.000 de puncte pe site-ul cpubenchmark.net;
Display: minimum 14”;
Memorie RAM: minimum 8 GB, DDR4;
Stocare: tip SSD minimum 256 GB;
Conectivitate: wireless 802.11 ac, bluetooth 5;
Webcam integrat, rezoluție 1.280 x 720 p
Porturi: HDMI, USB 3.0, audio jack combo;
Greutate: mai mică de 2 kg;
Sistem de operare: în funcție de necesarul de licențiere
al unității de învățământ.
Sistem AII-ln-One
Procesor: cel mult o generație în urmă față de ultima lansată de producător, scor de minimum 5.500 de puncte pe site-ul cpubenchmark.net;
Display: FHD, 24”, 1.920 x 1.080 pixeli, Anti-Glare;
Webcam: integrat, rezoluție 1.280 x 720 pixeli;
Microfon: integrat;
Memorie RAM: minimum 8 GB, DDR4;
Stocare: SSD 250 GB;
Sunet: boxe încorporate;
Porturi: HDMI, RJ-45, USB 2.0, USB 3.0;
Conectivitate: wireless 802.11 ac, LAN 10/100/1.000, bluetooth 5;
Periferice: tastatură + mouse;
Sistem de operare: în funcție de necesarul de licențiere al unității de învățământ.
4. Sistem sunet
Putere RMS(W): 80;
Amplificare: integrată;
Conectivitate bluetooth 4.1;
Conectivitate jack 3.5 mm și/sau RCA.
5. Multifuncțională
Imprimare, copiere, scanare;
Viteza de imprimare: minimum 12 ppm;
Volum lunar recomandat: 3.000 de pagini;
Duplex imprimare și scanare.
6. * Cameră videoconferință
Sunet: difuzor integrat, full duplex cu anulare zgomot și ecou;
Codare H.264;
Alte funcționalități: telecomandă, pan, tilt, zoom, volume +-, audio mute, răspuns/închis.
7. Scaner documente portabil
Aplatizare automată;
OCR, scanare duplex;
Rezoluție (lpi): minimum 5.080;
Corectarea înclinării;
Înregistrare video.
Echipamente necesare pentru digitalizarea lucrărilor elevilor la evaluările standardizate:
1. Scaner planetar de carte pentru scanarea face-up, fără atingere, a documentelor legate 2 x A4, multipage; scanare față/verso minimum 2.400 dpi;
Sistem de operare: software licențiat, inclus, care să permită: scanarea, editarea, expedierea documentelor, conversia documentelor în mai multe formate de fișiere (de exemplu, PDF, JPEG, TIFF).
2. Server de stocare — pentru documentele scanate, cu sisteme de securitate, grade diferite de utilizatori.
I. Standarde pentru echiparea unui Smart Lab educațional
1. * Display interactiv (tablă interactivă)
Diagonala: minimum 75”, unghi vizibilitate 178 de grade;
Tip Display: 4k UHD, Anti Glare, luminozitate minimum 350 cd;
Touchscreen în 20 de puncte cu cel puțin 2 stylus incluse;
Funcții: browser, prezentare wireless de pe orice dispozitiv, capturi de ecran adnotate;
Boxe integrate;
Sistem de operare preinstalat, cel mult o versiune în urmă față de ultima lansată, cu suport tehnic oferit de producător pentru o perioadă de cel puțin 4 ani, respectiv un ciclu de învățământ, care să asigure compatibilitatea cu sistemele de operare existente/utilizate în unitatea de învățământ.
2. Imprimantă 3D monocromă
Extrudere: 1;
Diametru duză extruder: 0.4 mm;
Temperatura maximă extruder: 240°C;
Viteză de printare: 30-100 mm/s;
Material filament: PLA;
Diametru filament: min. 1.75 mm;
Pat: sticlă, acoperit cu folie antilipire;
Volumul de printare: min. 140*140*140 mm;
Grosime strat de printare: 0.1-0.4 mm;
Precizie printare: ± 4 microni;
Format fișiere acceptate: STL, OBJ;
Memorie internă: min. 8 GB;
Conectivitate: cablu USB, Wi Fi;
Securitate: livrată cu carcasa închisă, cu capac de protecție și cu ușă blocabilă;
Software: se va livra împreună cu software necesar pentru printarea obiectelor.
3. Imprimantă 3D policoloră
Extrudere: 2;
Diametru duză extruder: 0.4 mm;
Temperatura maximă extruder: 240°C;
Viteză de printare: 30-100 mm/s;
Material filament: PLA;
Diametru filament: 1.75 mm;
Pat: pat de sticlă acoperit cu folie antilipire;
Volumul de printare: 230*150*140 mm;
Grosime strat de printare: 0.1-0.4 mm;
Precizie printare: ± 4 microni;
Format fișiere acceptate: STL, OBJ;
Ecran: tactil minimum 3,5 inch;
Memorie internă: min. 8 GB;
Conectivitate: cablu USB, Wi Fi;
Securitate: livrată cu carcasă închisă, cu capac de protecție și cu ușă blocabilă;
Software: software dezvoltat de către producătorul echipamentului, necesar pentru printarea obiectelor.
4. Scaner 3D fix
Precizie de scanare (mm) min.: 0,1;
Timp de scanare pentru o imagine (s): <8 s;
Distanța între puncte (mm): 0,17-0,2;
Mod de aliniere: trăsături obiect; manual;
Scanare textură: da;
Scanare rapidă: da;
Volum scanare (mm):  min.: 25 x 15 cm;
Distanță de scanare (mm): 290-480;
Suprafața pentru o singură imagine (mm): 200 x 150;
Rezoluție cameră (Mpx): 1,3;
Format fișiere: OBJ, STL;
Software: software dezvoltat de către producătorul echipamentului;
Se va avea în vedere asigurarea compatibilității între toate echipamentele din smartlab.
Masă rotativă;
Tehnologie de scanare: laser 3D de clasă 1 eyesafe (nu afectează ochii elevilor).
5. Robot cu braț multifuncțional
Tip robot: modular, dispune de mai multe subansamble care pot fi combinate pentru a realiza diferite configurații educaționale.
O configurație tipică va putea fi asamblată și dezasamblată în maximum 5 minute fără a necesita unelte specifice.
Grade de rotație: 360 (infinit);
Baterie: litiu 3.000 mAh, încorporată;
Comunicare HUB: min. 4 canale de comunicare, Wireless;
Material carcasă: plastic;
Senzor detectare culoare: posibilitatea de a detecta un număr de minimum 4 culori;
Senzori de proximitate;
Limbaje de programare suportate: diagramatice, limbaj de programare în blocuri și clasice;
Module livrate (configurație minimală):
— 1 x modul de legătură;
— 1 x hub;
— 1 x modul cu patru îmbinări;
— 1 x modul conector;
— 1 x modul de tip braț robotic;
— elemente de îmbinare.
Se va livra cu toate cablurile necesare bunei funcționări.
Software: Se va livra împreună cu software necesar pentru programarea kitului de robotică și minimum 10 lecții.
6. Kituri robotice pentru începători
Tip kit: compus din plăcuțe programabile (microcontroller; tensiune de operare: 5V; pini intrare/ieșire digitali, pini analogici de intrare, memorie flash, cabluri compatibile cu plăcuțele programabile; firele trebuie să suporte semnale digitale sau analogice), senzori de temperatură și umiditate, ultrasonici, cabluri de conexiune, module cu releu, cu buzzer, fotodiode, leduri diferite culori, minibreadboard, pentru realizarea de aplicații educaționale de tip STEM (Science, Technology, Engineering and Maths).
Componentele kitului vor fi livrate în cutii individuale.
7. Creion 3D
Material filament: PLA;
Diametru filament: 1.75 mm;
Minimum 2 trepte de viteză;
Alimentare prin conexiune USB;
Securitate: oprire automată după un anumit timp de inactivitate.
8. Ochelari de realitate virtuală VR/AR
Ochelarii trebuie să fie dedicați sistemului educațional, nu vor permite încercarea și rularea de jocuri video.
Posibilitatea de recepționare de conținut în mod centralizat pe toți ochelarii – profesorul poate opta să transmită centralizat sau pe grupuri de lucru activitățile didactice.
Materialele din care sunt confectionați ochelarii trebuie să permită dezinfectarea și igienizarea.
Lentilă: polarizată;
Memorie RAM: 2 GB;
Memorie de stocare: min. 32 GB;
Rezoluție pe ochi: minimum 1.080*1.200;
Cameră frontală;
Audio: 2 difuzoare integrate;
Conectivitate: USB, Bluetooth, Wi Fi;
Conținut educațional: ochelarii se vor livra cu minimum cinci ore de conținut educațional inclus în preț. Conținutul educațional va acoperi cel puțin 2 discipline din programa școlară. Licența de utilizare a conținutului educațional va acoperi durata de sustenabilitate a proiectului. Se va livra o licență pentru fiecare pereche de ochelari.
9. Cameră videoconferință
Sunet: difuzor integrat, full duplex cu anulare zgomot și ecou;
Codare H.264;
Alte funcționalități: pan, tilt, zoom, volume +-, audio mute, răspuns/închis.
10. Sistem sunet
Putere RMS(W): 80;
Amplificare: integrată;
Conectivitate Bluetooth 4.1;
Conectivitate jack 3.5 mm și/sau RCA.
11. * Dispozitive pentru managementul SmartLab-ului, integrabile cu tehnologiile și echipamentele utilizate: Laptop/Desktop + monitor/Sistem All-in-One
Laptop
Procesor: cel mult o generație în urmă față de ultima lansată de producător, scor de minimum 10.000 de puncte pe site-ul cpubenchmark.net;
Display: min. 14”;
Memorie RAM: min. 8 GB, DDR4;
Stocare: tip SSD min. 256 GB;
Conectivitate: wireless 802.11 ac, bluetooth 5;
Webcam integrat, rezoluție 1.280 x 720 p;
Porturi: HDMI, USB 3.0, audio jack combo;
Greutate: mai mică de 2 kg;
Sistem de operare preinstalat, cel mult o versiune în urmă față de ultima lansată, cu suport tehnic oferit de producător pentru o perioadă de cel puțin 4 ani, respectiv un ciclu de învățământ, care să asigure compatibilitatea cu sistemele de operare existente/utilizate în unitatea de învățământ.
Desktop + monitor
Procesor: cel mult o generație în urmă față de ultima lansată de producător, scor de minimum 10.000 de puncte pe site-ul cpubenchmark.net;
Memorie RAM: min. 8 GB, DDR4;
Monitor: FHD, IPS, 24”, touchscreen;
Stocare: SSD min. 512 GB;
Porturi: VGA, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, RJ-45, audio pentru sistem 5.1, HDMI;
Periferice: tastatură și mouse;
Sistem de operare preinstalat, cel mult o versiune în urmă față de ultima lansată, cu suport tehnic oferit de producător pentru o perioadă de cel puțin 4 ani, respectiv un ciclu de învățământ, care să asigure compatibilitatea cu sistemele de operare existente/utilizate în unitatea de învățământ.
Sistem AII-In-One
Procesor: cel mult o generație în urmă față de ultima lansată de producător, scor de minimum 10.000 de puncte pe site-ul cpubenchmark.net;
Display: FHD, 24”, 1.920 x 1.080 pixeli, Anti-Glare;
Webcam: integrat, rezoluție 1.280 x 720 pixeli;
Microfon: integrat;
Memorie RAM: min. 8 GB, DDR4;
Stocare: SSD 250 GB;
Sunet: boxe încorporate;
Porturi: HDMI, RJ-45, USB 2.0, USB 3.0;
Conectivitate:wireless 802.11ac, LAN 10/100/1.000, bluetooth 5;
Sistem de operare preinstalat, cel mult o versiune în urmă față de ultima lansată, cu suport tehnic oferit de producător pentru o perioadă de cel puțin 4 ani, respectiv un ciclu de învățământ, care să asigure compatibilitatea cu sistemele de operare existente/utilizate în unitatea de învățământ.

* Echipament cu caracter obligatoriu.

Caracteristici generale ale dispozitivelor utilizate de elevi și profesori în activitățile educaționale digitale/virtuale:

  1. ultraportabilitate a echipamentelor mobile [pentru transportul facil al acestora (maximum 2 kg)];
  2. capacitate de stocare și arhivare a materialelor didactice, precum și viteză de scriere/citire;
  3. posibilitatea de a interconecta dispozitivele de introducere de date cu cele de afișare prin porturi specifice: USB, USB tip C, HDMI, dar și prin conectivitate Wi Fi de mare viteză;
  4. durată de utilizare care să poată fi extinsă la nivelul unui ciclu de învățământ, să asigure updateuri/upgradeuri de securitate și performanță la nivelul sistemelor de operare și să permită eventuale reparații;
  5. sisteme de operare cu cel mult o versiune în urmă față de ultima generație lansată;
  6. manual/instrucțiuni de utilizare și certificat de garanție în limba română;
  7. respectarea legislației europene în domeniul securității și sănătății utilizatorilor.

Softurile educaționale preinstalate vor fi sigure, testate în practică și vor asigura:

  1. integrarea echipamentelor;
  2. redactarea de text, desene, calcul tabelar, prezentări; introducerea și replicarea în sistem digital a simbolurilor grafice (precum: forme geometrice, învățarea și exersarea scrisului de mână, trigonometrie, desen, formule chimice etc.);
  3. schimbul de informații pentru elevi și profesori, în timp real, prin posibilitatea partajării ecranului pentru transmiterea datelor și a vocii participanților la sesiunea educațională virtuală;
  4. securitatea datelor și restricționarea accesului pe site-uri cu conținut periculos sau neadecvat vârstei elevilor minori;
  5. respectarea recomandării: dispozitivele să fie înrolate și administrate, respectiv să permită rularea aplicațiilor disponibile instituțional din cadrul pachetului gratuit de licențe Clasa Viitorului (Google Work Space for Education și Microsoft Office 365 A1), activate pe numele de domeniu aflat în proprietatea instituției educaționale.

În cadrul fiecărei unități de învățământ se vor asigura următoarele:

  1. licență de management centralizat a dispozitivelor, care să permită gestionarea sistemelor de operare utilizate la nivelul instituției de învățământ;
  2. securitatea dispozitivelor prin protecție împotriva virușilor și malware;
  3. dispozitive electronice speciale pentru persoanele cu dizabilități, utilizate în procesul educațional (deficiențe auz, vedere, cognitive, neuromotorii etc.) — tehnologii assistive software (aplicații informatice, ca de exemplu, aparatele de comunicare pentru emisie vocală, dispozitive de generare a vorbirii) și tehnologii asistive hardware/echipamente care au rolul de a facilita comunicarea și de a asigura independența/autonomia persoanelor cu dizabilități (de auz, de vedere, neuromotorii, tulburări de neurodezvoltare sau alte tipuri de dizabilități), după caz.

Pachetele se pot achiziționa în funcție de tipul dizabilității și de cerințele educaționale ale elevului;

  1. dotarea optimă și eficientă a sălilor de clasă, laboratoarelor de informatică, în funcție de nevoi, de specificul unității de învățământ, de dotările deja existente la momentul viitoarelor achiziții.

Acest prim pas din Programul Național de Reducere a Abandonului Școlar va fi urmat de două noi apeluri de proiecte pentru școlile cu risc ridicat și mediu de abandon școlar (potrivit indicatorului MATE – Mecanismul de Avertizare Timpurie în Educație) și de un apel destinat școlilor mici. În acest mod, cel puțin 2.500 de unități de invățământ preuniversitar de stat vor beneficia de sprijin.

➡️ Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS), aprobat prin H.G. nr. 1309/2021, reprezintă o intervenție sistemică, asumată de Ministerul Educației în vederea combaterii PTȘ (ratei de părăsire timpurie a școlii). PNRAS este implementat în cadrul Planului Național pentru Redresare și Reziliență al României (PNRR) și beneficiază de o finanțare în valoare de 543 milioane Euro. Mecanismul de Avertizare Timpurie în Educație (MATE) reprezintă un răspuns instituțional pentru reducerea abandonului și PTȘ, adoptarea acestuia fiind asumată prin Strategia Națională de Reducere a Părăsirii Timpurii a Școlii din 2015.

PNRAS

Schema de granturi se adresează unităților de învățământ de stat cu nivel gimnazial, care grupează un număr ridicat de elevi în risc de abandon școlar sau cu performanță școlară scăzută. Unitățile de învățământ au fost preidentificate cu ajutorul SIIIR.

Toate unitățile de învățământ eligibile pot beneficia de granturi în cadrul uneia dintre cele 2 runde de finanțare.

Etape:

  1. Alocarea de granturi de 3 ani in doua loturi pe parcursul anilor 2022 si 2023 unui număr minim de 2500 scoli. Alocarea se va baza pe o listă restrânsă a instituțiilor cu risc de abandon școlar întocmită de Ministerul Educației și se va încheia până la 30 iunie 2023.
  2. Monitorizarea implementării prin intermediul a două obiective finale care prevăd o reducere cu 25 % la nivel național a școlilor cu risc ridicat pe baza indicelui compozit de vulnerabilitate privind părăsirea timpurie a școlii la sfârșitul granturilor de 3 ani (30 iunie 2026 – până când se pot implementa investițiile) și digitalizarea a 2500 de școli incluse în programul privind abandonul școlar (31 decembrie 2023).

Pentru detalii și OFERTE ȘCOLI dedicate programului PNRAS, completați formularul de mai jos, iar echipa noastră vă va contacta în cel mai scurt timp.

work

 

Etichete: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

    • 1

    • 2

    1/2

    Formular SOLICITARE


    This site is protected by reCAPTCHA and Google Privacy Policy and ToS apply.